TRIANGO

Flexibilný klavirista a nad hranicami štýlov slobodne poletujúci skladateľ Peter Breiner si prizval podobne slobodných spoluhráčov: huslistu Stana Palúcha a akordeonistu Borisa Lenka.
Juraj Kušnierik : O koncerte Trianga je ťažko písať. Dá sa to, ale efekt je podobný, ako keby ste chceli nevidiacemu človeku priblížiť farebnosť dúhy. Hudba Breinerovho Trianga sa pohybuje medzi jemnými dotykmi (tango - tangere - dotýkať sa), starosvetskou nostalgiou a tanečnou vášnivosťou (tango - tanec). Motorom tohto tria a osou, okolo ktorej sa jeho hudba točí, je Breinerov klavír. Peter Breiner spojil skúsenosť klasického muzikanta, improvizujúceho jazzmana a svojského šoumena. Hrá jemne aj ostro, potichu aj hlasno, romanticky aj drásajúco. Udáva tempo, mení nálady. Farebné nálady Trianga vytvára akordeonista Boris Lenko, známy hlavne z „malomestského orchestra” Požoň sentimentál a z viacerých súborov súčasnej vážnej hudby. Nenápadnou hviezdou je huslista Stano Palúch. Je verejným tajomstvom, že tento skromný muzikant patrí medzi najvýraznejšie osobnosti súčasnej slovenskej hudobnej scény. Hrá v súboroch Pacora, Acoustic Colours, Beshavel, v triu s Jozefom Luptákom a Brianom Dunningom, hosťuje v jazzovom Nothing But Swing Trio, v bluegrassovej kapele Druhá tráva, jeho sú aj husle v hite Jany Kirschner Na čiernom koni. Zvláštne je, že Stanove husle sú v každom hudobnom kontexte rozpoznateľné. Aj v Triangu. Jeho ľahučké sóla patria k vrcholom koncertu.
Traja muzikanti s obdivuhodným nadhľadom sa stretli na trochu známej, trochu exotickej pôde argentínskeho tanga, ktoré každý z nich svojím spôsobom interpretoval. Tango v ich interpretácii je nádherným hudobným zážitkom.

Z: www.bojnice.net/documents/temp/triangopromo.doc